2 november

3 november 2012 - Bangkok, Thailand

Vandaag om 6 uur opgestaan nog wat kleine dingetjes regelen. We gaan om 10:00 naar Schiphol waar we om 14:00 gaan vliegen met China Airlines naar Bangkok. Ik wil daar bijtijds zijn zodat we nog even kunnen winkelen.
Alle elektronische apparatuur is opgeladen, filmcamera, fotocamera en iPad.
Om elf uur waren we op Schiphol. Bagage afgegeven en door de selfservice douane. Paspoort in de scanner en hopla naar binnen, geweldig en makkelijk. Daarna eerst een bakkie koffie met een appelpunt en dan een luchtje en shag gehaald, al met al kom je de tijd wel door. Om 13:00 zijn we naar Gate E18 gegaan daar staat hij, een joekel van een vliegtuig. Het hele circus van, riem af alles uit je zakken doorgelopen nog even door een hasjhond besnuffeld en toen het vliegtuig in.
We zijn om 14:15 opgestegen richting Bangkok. Mooie plaatsen, 2 naast elkaar dus we zitten niemand in de weg. Slapen komt niet veel van terecht, Gonnie wel die heeft regelmatig geslapen. De volgende dag, 3 november landen we om 06:40 op Bangkok.
Snel een rookruimte opzoeken om gauw een peukje te roken. We zijn daardoor de laatste die de koffers gaan ophalen. Nog nooit meegemaakt, er lagen nog twee koffers op de band, die van ons. Lekker makkelijk hoeven we niet te zoeken.
Langs de douane en melden bij de man met het Fox bord. Daar hebben we nog een tijdje staan wachten op 2 mensen die ook op de lijst staan maar niet op zijn komen dagen. We gaan naar de bus die ons naar het hotel brengt, buiten het vliegveld slaat gelijk de warmte om je oren. Het eerste hotel waar we drie nachten gaan verblijven is het Ramada hotel, een vrij simpel en eenvoudig hotel. Maar ja je kan niet alles hebben.

1. IJma:
    3 november 2012
    Wel het klinkt al goed ga lekker genieten want hier slaat de regen om je oren, ben een beetje jaloers ☺
  2. John:
    3 november 2012
    Heel veel plezier, probeer ook backpackerstreet, taxi kost er niks, wel ff op voorhand prijs vaststellen, geniet ervan, 3 dagen is zat in BK.
  3. John:
    3 november 2012
    Tjek dus koh san road ( backpackerstreet)
  4. Niermala ramoutar:
    3 november 2012
    Geniet lekker saampjes.. Geniet van de floating market..xx
  5. Carla van den Bosch:
    3 november 2012
    leuk zo'n reisverslag veel plezier en geniet er lekker van.
  6. Hans Borstlap:
    4 november 2012
    Ontzetten leuk zo'n reisverslag, geniet er van doen wij het met jullie mee.