6 november

11 november 2012 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Vroeg op want we hebben een lange dag voor de boeg. We moeten vandaag ongeveer 400 kilometer overbruggen en gaan naar Chang Mai. Daar hebben we ook afgesproken met Brenda en Piet Leekers, voor de geen die geen Thais spreken, dat staat voor Reekers :-).
Allereerst gaan we naar het zomer paleis van de koning, daar hoef ik gelukkig geen lange broek aan want mijn " korte" broek bedekt met een beetje naar beneden trekken net mijn knieën. Maar goed ook want het is vandaag weer heet, 37 graden in de schaduw!!!!!!!
Het paleis is, hoe kan het ook anders, heel erg mooi. Goed onderhouden gebouwen, prachtige tuinen en tempels. Maar het was zo verschrikkelijk warm dat we eigenlijk weer terug wilde naar de airco gekoelde bus.
Daarna zijn we met een long tail boot de rivier afgevaren dwars door de natuur, heerlijk in de wind maar op te kleine harde bankjes. Toen ik de boot uit kwam liep ik nog met mijn neus op de grond. Killing voor mijn rug maar het was prachtig.
Verder hebben we voor de lunch nog twee tempels bezocht, en maar foto's maken je blijft knippen. Lang leve het digitale tijdperk.
Na de lunch hebben alleen maar in de bus gezeten om de meeste kilometers te overbruggen, goed om even een tukkie te doen. Maar door de drukte en werkzaamheden aan de weg waren we pas om 8 uur in het hotel. Dus gelijk maar eten en daarna douchen.
Einde van een lange en drukke dag.  Welkom in Chang Mai. Gelijk Pietje gebeld om voor de komende dagen wat af te spreken.
Ik heb een Thaise simkaart gekocht met beltegoed dat is goedkoper dan met je eigen telefoon. Veeeeel goeiekoper.