7 november

11 november 2012 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Vandaag zijn we een lokale markt wezen bezoeken, wat daar allemaal ligt gaat je fantasie te boven. Sommige kramen heb ik Gonnie maar omheen geleid dat was niet zo erg goed voor haar. Veel vlees open en bloot wat ze lekker met hun handen zaten te kneden en een klauwtje vol in en plastic zakje dicht knopen en verkopen. Een everzwijn in stukken gehakt en zo ten toon gespreid. Een ongeboren kalf wat waarschijnlijk naast het vlees van haar moeder lag, weet ik niet hoor maar zo zag het eruit. De meest verschrikkelijk insecten gefrituurd. Verder ook wel allerlei beeldjes enz als souvenirs maar het meeste was toch voor gebruik voor de lokale bevolking. Vruchten, waar ik het bestaan niet van wist, een kleurrijk geheel. We hebben daar een poosje rond gelopen en ons iedere kraam weer verbaasd. Terug in de bus had de reisleider een verrassing voor ons, hij twee zakjes gefrituurde inhoud meegenomen. In de eerste zaten wormen, en ja ik heb het gegeten en ik moet zeggen het idee is niet prettig maar het was niet vies het smaakte een beetje zout. En in de tweede zaten SPRINKHANEN dat ziet er niet uit, maar ik ben in Thailand en daar is het gemeengoed dus Henkie ook een sprinkhaan. Die moet je pellen, de voorpootjes eraf halen, die gooi je weg, dan haal je de achterpoten met bil eraf die kan je ook opeten, dan pak je het beestje bij zijn kop en eet zijn lijf op. Waar het naar smaakt dat weet ik niet maar het is zeker niet vies, alleen het idee hè? Het is allemaal uiteraard vast gelegd op foto dat begrijpen jullie wel. Daarna zijn we naar het olifanten hospital gegaan. Daar worden de beesten verzorgd die in de jungle gewond geraakt zijn. Een olifant wacht daar op een prothese, hij is op een mijn gelopen in de jungle en daar een stuk van zijn rechter voorpoot kwijt geraakt. Als je ziet hoe dat beest zich nu al red met zijn tijdelijk steun is ongelofelijk. Je krijgt daar ook nog een film te zien over de vrouw die dat hospital heeft opgericht naar aanleiding van dat ongeval met die olifant. Dat is zo ontroerend dat je moeite heb om het droog te houden. Uiteraard hebben we ook nog een donatie gedaan. we hebben vanavond met Piet en Brenda afgesproken maar ze hebben van Fox het programma omgegooid. We zouden vanavond een diner in een restaurantje hebben en morgen naar een diner show. Dus hebben we Pietje gebeld om voor morgen af te spreken. Dit is een speciaal diner met een leuke voorstelling dat willen we niet missen. Bij de aankomst in het restaurant wordt je verwelkomd door danser in traditionele kledij. Het restaurant is op Thaise en Europese klanten berekend, de Thaise zitten gewoon met hun benen over elkaar op de grond en voor ons logge homo sapiens hebben ze een gat in de vloer gemaakt zodat we onze benen kwijt kunnen. Heerlijk gegeten de dames een Mai Tai geserveerd in een ananas en een mooie show. Na afloop hebben we een ballon de lucht in gelaten en een wens daarbij uitgesproken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. John:
    11 november 2012
    Mooi verhaal Henk, begrijp Gon, zelfs ik heb op de markt wel is moeten slikken, maar het is inderdaad een kleurrijk schouwspel, genieter maar goed van, dadelijk is het voorbij, maar je hebt wel een schitterde herinnering.
  2. Carla van den Bosch:
    12 november 2012
    stoer hoor dat je alles opgegegeten hebt, zou ook niet alles willen zien denk ik.(en ruiken)
  3. Eus:
    13 november 2012
    Henk , stoer hoor maar ja je moet het proeven voordat je kan oordelen . Via internet kan div. Recepten vinden om thuis Grasshopper klaar te maken . De Tip uit Rotterdam