8 november

12 november 2012 - Mueang Sukhothai, Thailand

De verjaardag van Gonnie, toen we in de ochtend weer gingen vertrekken had de groep de bus versierd. Toen Gonnie als laatste de bus in kwam, dat was geen toeval want die is altijd de laatste, ik moet nog even plassen hoor je iedere morgen, werd er luidkeels gezongen en kreeg ze een kaart aangeboden die door iedereen getekend was. Ook heeft ze van Alex, de reisleider een cadeautje gehad. Was een leuk gebaar en ze moest een traantje wegpinken. Is ook wel apart om in Thailand 50 jaar te worden. We zijn die dag eerst naar de gouden tempel gegaan die ligt boven op een berg. Daar kan je met een lift naar boven of via een trap. Die trap telt 306 treden! Dat aantal heeft een speciale reden, het totaal moet eindigen op 9. Gon is met de lift gegaan en ik ben gaan lopen, dat viel dus niet mee. Er is een spreekwoord wat zegt, je sterft zeven doden, ik moest dus aardig doorlopen want ik was tijdens de beklimming al zes keer dood gegaan, Jezus wat was dat zwaar met die hitte maar wel weer gehaald. Boven aangekomen was er alleen maar goud wat er blonk, een prachtig gezicht. We hebben ook nog kaarsjes gebrand voor onze overleden geliefden.
De volgende stop is de zijdefabriek en de zilversmid. Leuk om te zien maar niet zo interessant mede omdat alles zo opgedrongen wordt om maar wat te kopen. Daarna geluncht en toen nog naar de Parasol fabriek, nou ja fabriek dat niet het is allemaal handwerk. Er zitten daar werknemers op een rijtje die allemaal hun eigen deel van de parasol maken, van de houtjes tot het lijmen van het papier op de parasol, daarna wordt hij beschilderd wat een kunst op zich is. Verder kun je daar alles laten beschilderen van vlinders tot draken. Ik heb en draak op de IPhone laten schilderen. Die gasten zijn daar zo mee klaar maar het eindresultaat is verbluffend. Uiteraard kom je aan het eind in een winkel terecht, ik heb een leuk parasolletje met olifantjes voor mijn kleindochter gekocht.
Dit was voor deze dag het laatste, op naar het hotel we hebben die middag met Brenda en Piet afgesproken.
Na ons even opgefrist te hebben, Piet gebeld waar af te spreken. We zouden er wel even naar toe komen lopen, tja je kan je vergissen in de afstand met deze hitte en in de drukte van het verkeer. Na er verschillende keren door mijn schatje erop gewezen te zijn dat we beter een tuktuk hadden kunnen nemen hadden we even een pitstop ingelast. We zaten net op een stoepje uit te rusten en toen kwam Piet ons tegemoet lopen. Die heeft ons naar zijn terras bij zijn stamkroeg gebracht alwaar een heerlijk koud biertje stond te wachten.
Ik moet zeggen dat het ontzettend leuk is om elkaar in zo'n ver land na zoveel tijd weer te ontmoeten. We hebben even lekker bij zitten kletsen onder het genot van een drankje bij een temperatuur van rond de 28 graden, heerlijk. Op de vraag van Piet wat we wilden eten riepen we allebei, geen rijst! Dus we zijn lekker pizza gaan eten in een restaurant bij een overdekte markt. Die avond hebben we ook meegemaakt dat het vanuit niets flink kan gaan regenen. Daarna hebben we nog een stukje over de avondmarkt gelopen en heeft Piet ons naar het hotel gebracht. Morgen komt hij ons ophalen om naar Tiger Kingdom te gaan, daar kan je bij de tijgers in de kooien en er foto's van maken. Ben benieuwd.

1. IJma:
    12 november 2012
    Zo te horen en zien vermaken jullie je best daar, en Gon je hebt groot gelijk al die trappen zijn toch liften voor haha en ja ik moet nog ff plassen klinkt bekend vooral als je Sarah bent geworden? Henk konden ze geen Audi op je iPhone schilderen een draak nee toch daar ben je te lief voor of is dat je Chinese teken dan is het helemaal goed, wel luitjes ik blijf jullie volgen tot horens IJma
  2. Eus:
    13 november 2012