9 november

14 november 2012 - Mueang Kanchanaburi, Thailand

Om 9 uur staan Piet en Brenda voor het hotel om ons op te halen voor het bezoek aan Tiger Kingdom. Dat ligt net buiten Chang Mai. En het is natuurlijk weer bloedheet, petje op doekje mee.
Daar aangekomen kan je tickets verschillende tickets kopen, je kan er voor kiezen om alleen de kleintjes te bekijken of een combi zodat je de verschillende leeftijden kan bekijken. Ja we hebben een combi genomen want we willen alles zien. Het gerucht gaat dat die beesten platgespoten zijn om ze rustig te houden, nou........ Niet bij ons. Vooral de kleintjes bleven maar lopen we kregen ze haast niet op de foto. Geweldig die beesten en maar spelen. Het is wel apart om bij die beesten in de kooien te zijn, je krijg vooraf wel goede instructies hoe je ze moet benaderen. Ik zeg niet dat niet platgespoten zijn maar ze hebben we genoeg te eten gehad en zijn daarom vrij rustig, we zijn geen moment bang geweest dat er iets zou gebeuren.
Toen we bij de aller grootste in de kooi kwamen had ik toch wel zoiets van respect. Tjesus wat een mooie beesten en als hij zijn bek open doet, hij moet ook wel een geeuwen, zie je pas wat een stel tanden erin zitten. Brenda en Piet waren er in deze opzet ook nog niet geweest die hebben er ook van genoten. We hebben weer prachtige foto's kunnen nemen.
Behalve waar ik met mijn hoofd in zijn kop zit, dat vond ik een beetje stinken, o nee dat is bij leeuwen sorry. We zijn daarna nog even bij het huis van Piet gaan kijken, wat een rust en een mooi huis, lekker veel ruimte voor die twee Thaise Nederlanders. Ze hebben het goed voor elkaar die twee.
Terug naar het hotel want er staat ons die middag nog wat spannends te wachten. We zijn weer netjes op tijd afgezet, want we hebben wel vakantie maar met een heel druk programma. We nemen afscheid van elkaar en Brenda en Piet vertrekken met hun Toyota pickup, stoere bak en gaan richting huis. Preekie bedankt voor deze 2 leuke dagen.
Even opfrissen want om half twee worden we alweer opgehaald voor de Jungle Flight!!
Daar wordt je met een busje diep en hoog het bos ingebracht. Als je daar aankomt, na een prachtige rit, krijg je een tuig aan met allemaal ringen en borgpennen, helm op en een stuk hout met een haak eraan, dat bleek later om mee te remmen???? We zaten al vrij hoog maar moeten nog een stukje hoger via een houten loopbrug om bij het eerste punt aan te komen. En daar hangt hij de eerste kabel van boom naar boom, dan wordt je aan de kabel gezekerd en glij je via de kabel naar de andere boom, en dat is vrij hoog mag ik wel zeggen. De eerste keer heb zoiets van shit, maar als je voelt dat je goed hangt is het niet zo erg meer en dan ga je pas echt genieten. En zo ga je het bos door de ene kabel langer als de andere. De langste is 80 meter en dan ga je zo hard dat je met die houten haak bij moet remmen anders kom je met je platte muil tegen de volgende boom aan. Er gaan vier begeleiders mee dus staat er altijd een klaar om je op te vangen. Na een boompje of 15 ben je al aardig afgedaald en om dan het tweede gedeelte af te werken moesten we via houten loopbruggen, en ik kan je vertellen die liggen niet echt stevig vast, weer omhoog klimmen. Dan merk je wel dat je een sigaretje rookt, het viel niet mee en Gonnie zag op een gegeven moment zo wit, dat ik dacht dat ik met een albino was getrouwd. Ach, ze had het zo slecht dat ze het op wilde geven. Maar ja terug ging ook niet meer dus moest ze wel door gaan, na een paar keer gestopt te zijn om op adem te komen is ze toch weer aan het tweede gedeelte begonnen. Als ze geweten had dat ze ook moest klimmen had ze niet mee gegaan. Maar petje af hoor ze heeft het toch vol gehouden. Dit was zo'n geweldige ervaring om door dat bos heen te vliegen, gewoon kicken.

1. John:
    14 november 2012
    Henk, schiet me net te binnen, een Thaise massage voor je rug!
  2. IJma:
    14 november 2012
    Wel luitjes als ik het zo lees alle respect , en Gon ik begrijp je volkomen, maar je moet maar zo denken dit doe je maar eens in je leven ga jullie weer horen IJma xx
  3. Eus:
    14 november 2012
    Ik kan wel zeggen wat een top reis . Tiger Kindom was pas op tv . Toen had ik ook wil heen . Ik wil wel de foto's zien . En Henk jullie zijn wel samen al een eeuw , hou daar rekening mee. Kijk uit en tot later